Cum sa te încarci cu energie pozitiva. Respiratia Abdominala!

Respiratia abdominala

Pentru orice om este foarte important modul cum își getionează energia. Fiecare individ își ”încarcă bateriile” (acumulează energie) prin hrană, odihnă, respirație și se golește de energie prin mișcare fizică, activitate intelectuală, comunicare, digestie etc. Pentru funcționarea optimă a organismului nostru, atât din punct de vedere fizic cât și din punct de vedere psihic și mental, este foarte important atât modul cum dobândim această energie, cât și modul cum o risipim. Sub acest aspect este foarte important modul cum respiram, iar respiratia corecta este respiratia abdominala.

Ce trebuie să facem pentru a dobândi mai multă energie pozitivă și a avea în permanență un surplus de energie?

În primul rând, omul se încarcă cu energie pozitivă prin respirație. Respirația este foarte importantă întrucât controleaza arderile din celulele organismului nostru, ajută la îmbunătățirea sistemului imunitar și ne oferă energia de care avem nevoie pentru a funcționa la capacitate maximă.

Din păcate, puține persoane știu să respire corect. Deși, atunci când ne naștem, practică o respirție corectă, cu timpul însă, respirația devine din ce în ce mai superficială. Dacă veți urmări respirația unui bebeluș veți vedea că acesta respiră abdominal, spre dosebire de majoritatea adulților a căror respirație este superficială, nefolosindu-și la capacitate maximă plămânii. Puțini adulți folosesc respirația corectă, respectiv respiratia abdominala, completă, iar printre aceștia se numără sportivii și muzicienii. Aceștia, prin antrenament, ”reînvață” să respire corect.

Modul cum respirăm este foarte important, întrucât în funcție de cantitatea de oxigen pe care-l introducem în plămâni, ne simțim plini de energie, sau din contră, obosiți. Degeaba avem o alimentație corectă dacă sângele nostru nu are suficient oxigen, pentru a transforma caloriile în energie.

Trebuie să mai știm deasemenea că exerciţiile de respiraţie sunt un mijloc foarte simplu eficient de gestionare a stresului și de control al anxietății. Acestea ne relaxează şi ne induc o stare de bine, de liniște, de calm, îmbunătățind starea psihică precum şi starea de sănătate.

Cum să respir corect? Respiratia Abdominala !

Pentru a reînvăța să respiri, trebuie să faci următoarele exerciții de respirație abdominală:

Întinde-te pe spate, într-un loc cât mai confortabil, sau așează-te  pe un fotoliu/scaun și pune palma dreaptă pe abdomen și pe cea stângă pe piept (sau invers, după cum ție-a mai comod). Inspiră apoi pe nas, rar, numărând până la 4 și apoi expiră numărând până la 8. Ideea de bază este aceea că expirație trebuie să fie de două ori mai lungă decât inspirația, pentru ca aerul proaspăt inspirat să rămână cât mai mult timp în plămâni. Ulterior, după ce deprinzi această tehnică, îți poți extinde durata procesului de respirație, inspirând pe 5 secunde și expirând pe 10, sau chiar mai mult. Este bine să începi treptat, păstrând proporția de 4 secunde inspirația și de 8 secunde expirația, în prima lună, apoi poți crește durata, treptat. Exercițiul este bine să-l faci zilnic, măcar 5 minute, de două ori pe zi. În timpul exercițiului trebuie să simți că aerul pătrunde până în abdomen, iar mână pe care ai așezat-o pe abdomen să o simți cum se ridică, în prima parte a inspirației, iar mai apoi, pe finalul inspirației trebuie să simți cum se dilată toracele iar mâna stângă se ridică.

De asemenea, pentru a aduna mai multă energie pozitivă și ați fortifica organismul este bine ca exercițiile de respirație să le completezi cu mișcare fizică. Asta nu înseamnă neapărat că trebuie să faci sport sau să alergi, așa cum greșit se recomandă. Este suficientă o simplă plimbare de 30-60 minute, zilnic.

Ulterior, după ce ai învățat bine tehnica respirației, exercițiile de respirație pot fi făcute chiar în timpul plimbărilor zilnice, păstrând proporția de 4, 5 sau 6 secunde pe inspirație cu 8, 10 sau 12 secunde pe expirație (expirația să fie cel puțin de două ori mai lungă decât inspirația).

 

Cristian

 


 

Pentru înscriere la cursurile de dezvoltare personala ”Mind4You” completati formalul de mai jos!

Nume

Prenume

Varsta

Profesia

Adresa de email

Telefon

Ati mai participat la alte cursuri de dezvoltare personala (Da/Nu)

Care sunt ultimile studii pe care le-ati absolvit:
LiceuFacultatePostuniversitareDoctorale

 

 

Views – 14960

5 Comments

  1. Comentariu de Elisabeta:

    Apreciez cu dragoste aceasta informatie, e adevarat ca nu am realizat pana ceva timp in urma, aceasta metoda de respiratie , cu drag Elisabeta

  2. Comentariu de M.M.:

    multumim!!..un articol interesant si educativ!!

  3. Comentariu de Marian:

    Multumim ptr.material,foarte interesant!

  4. Comentariu de stuparu elena:

    MULTUMESC!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *