Alimentatia corecta

alimentatia corecta

Pentru orice om este foarte important modul cum își getionează energia. Fiecare individ își ”încarcă bateriile” (acumulează energie) prin hrană, odihnă, respirație și se golește de energie prin mișcare fizică, activitate intelectuală, comunicare, digestie etc. Pentru funcționarea oprimă a organismului nostru, atât din punct de vedere fizic cât și din punct de vedere psihic și mental, este foarte important atât modul cum dobândim această energie, cât și modul cum o risipim. De aceea un rol important îl are alimentatia.

 

 

Alimentatia corecta înseamnă mai multa energie!

 În articolul precedent ”Cum să te încarci cu energie pozitivă” am vorbit despre importanța  respirației corecte, întrucât aceasta controlează arderile din celulele organismului nostru, ajută la îmbunătățirea sistemului imunitar și ne oferă energia de care avem nevoie pentru a funcționa la capacitate maximă.

În acest articol vom discuta despre importanța combinării eficiente a alimentelor și vom vedea cât de importantă este alimentatia pentru a avea o stare fizica bună. Este foarte important de știut că 80% din organismul uman reprezintă apă, ceea ce înseamnă că în aceași proporție alimentatia noatră trebuie să conțină apă. Aceasta înseamnă că alimentatia noastră trebuie să se bazeze în mare măsură pe fructe, legume și multe lichide.

Un alt aspect important de care trebuie să ținem cont este acela că fiecare aliment necesită un anume tip de suc gastric pentru a fi digerat în stomac și nu toate sucurile gastrice sunt compatibile, iar din acest motiv trebuie să avem mare grijă ce tip de alimente combinăm la o masă.

Să vedem acum ce tip de combinații nu sunt recomandate și cum trebuie să mâncăm pentru a nu irosi, prin digestie, o bună parte a energiei pe care o deținem. Fiecare aliment este digerat diferit, astfel că alimentele care conțin amidon (orez, pâine, cartofi și altele) au nevoie de un mediu digestiv alcalin (bazic), spre deosebire de alimentele care conțin proteine (carne, lactate, ouă, semințe, alune, ciuperci etc) care au nevoie de un mediu acid (acid clorhidric) pentru digerare. După cum știm de la chimie, două substanțe cu efect contrar (acizi și baze) se neutralizează, adică nu pot acționa în acelașai timp, ceea ce înseamnă că dacă mâncăm alimente pe bază de proteine (carne, lactate) cu cele pe bază de amidon (pâine, cartofi), sucurile gastrice necesare digestiei, secretate de organism, (acidul pentru digestia proteinelor și respectiv baza pentru digestia amidonului) se vor neutraliza reciproc, ceea ce înseamnă o digestie îngreunată. În loc ca digestia să dureze 3-4 ore așa cum este firesc, prin neutralizarea sucurilor gastrice din stomac din cauza combinării incorecte a alimentelor, aceasta poate dura 10 – 12 ore sau chiar mai mult. Astfel că, prin combinarea greșită a alimentelor, pierdem multă energie cu digestia; așa se explică de ce ne simțim uneori foarte obosiți după masă. Hrana nedigerată este, deasemenea, un mediu fertil pentru bacterii, care o fermentează și o descompun, dând astfel naștere la tulburări digestive și gaze.

Nici mâncatul înainte de culcare nu este recomandat. Vă treziți obosiți dimineața chiar și după 8h de somn și vă întrebați care este motivul? Acum îl aveți. Atunci când dormiți, organismul nostru lucrează intens ca să digere combinațiile incompatibile de alimente pe care le-ați ingerat. Majoritatea oamenilor consumă pentru digestie mai multă energie nervoasă decât pe orice altceva. Astfel că, atunci când alimentele sunt combinate eronat în tractul digestiv, timpul necesar digestiei este prelungit ajungand, așa cum spuneam mai sus și la 10-12 ore, în loc de 3-4 cât ar fi normal.

Un alt factor important al pierderii de energie este mâncatul în exces. Este bine de știut că organismul uman are nevoie de mult mai puțină hrană decât îi oferim în mod constant, iar acest lucru duce la îmbătrânirea celuleor. Studii recente au arătat că degradarea fiziologică, inclusiv degradarea firească a sistemului imunitar a fost întârziată prin restricții alimentare. Mesajul este limpede :”mâncați mai puțin, veți trăi mai mult!”. Sub acest aspect ”postul” este foarte important. Dincolo de aspectul religios, are și rolul de a curăța organismul de toxine și de a întârzia degradarea celulelor; alături de purificarea spirituală, are loc și o purificare fizică, o detoxifiere a organismului.

Așa cum menționam mai sus, organismul uman este constituit din 80% apă, ceea ce înseamnă că alimentatia noastră trebuie să fie formată, în special, din legume și fructe. Sigur, nu trebuie să renunțăm nici la restul alimentelor, însă acestea trebuie să reprezinte doar 20% din meniul zilnic. Fructele reprezintă hrana perfectă pentru organism întrucât sunt pline de vitamine, nu au toxine și cel mai important: au nevoie de o energie redusă pentru a fi digerate. Puțină lume, însă, cunoaște cum trebuie mâncate fructele. Este foarte important de știut că întotdeauna fructele trebuie mâncate pe stomacul gol, adică înainte de masă. De ce? Pentru că acestea nu sunt digerate în stomac, ci direct în intestinul subțire; ele trec prin stomac în câteva minute și ajung direct în intestin, unde își eliberează zaharurile. Dacă mâncați înainte de fructe ceva consistent, carne sau altă proteină, ori pâine, cartofi sau alte alimente pe bază de amidon, stomacul va fi încărcat cu acele alimente, iar frcutele vor rămâne și ele în stomac unde vor începe să fermenteze. De aceea este important ca fructele să fie mâncate înainte de masă.

Concluzionând toate aspectele legate de alimentatia, trebuie să reținem importanța unui regim alimentar bazat pe fructe și legume, precum și modul corect de combinare al alimentelor. Astfel, vom renunța la combinarea proteinelor cu alimentele bazate pe amidon. Cel mai bine este ca cele două tipuri de alimente (cele ce conțin proteine și alimentelele care conțin amidon) să fie combinate cu legume. Astfel, putem mânca carne sau brânză cu orice tip de legumă (roșii, castraveți, ardei, salată verde, etc) dar sub nici o formă, la aceași masă, să nu consumăm pâine, cartofi sau orez. Cartofii și pâinea pot fi consumate, de asemenea, cu legume, dar la o altă masă a zilei. Dintre alimentele pe baza de proteine din carne, peștele este cel mai recomandat întrucât nu are colesterol, însă nici acesta nu este recomandat a fi combinat cu cartofi sau pâine.

 

Cristian

 


 

Pentru înscriere la cursurile de dezvoltare personala ”Mind4You” completati formalul de mai jos!

Nume

Prenume

Varsta

Profesia

Adresa de email

Telefon

Ati mai participat la alte cursuri de dezvoltare personala (Da/Nu)

Care sunt ultimile studii pe care le-ati absolvit:
LiceuFacultatePostuniversitareDoctorale

 


 

Articole recomandate:

Views – 4445

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *