6 Indicii prin care organismul te avertizeaza ca ai un nivel scazut de serotonina

serotoninaÎn acest articol vom vorbi despre importanța substanței numită ” serotonina ” care este legată de buna funcționare a organismului și care influențează într-un mod semnificativ mai multe funcții ale acestuia, cum ar fi: somnul, memoria, temperatura, comportamentul sexual, metabolismul, procesul de învățare, apetitul, sistemul endocrin și vindecarea rănilor, dar cel mai rol pe care îl are ” serotonina ” este acela de a ne regla dispoziția!

 

Ce este Serotonina?

Serotonina a fost descoperită în anul 1948 de către medici de origine americană, și este considerată un un neurotransmițător implicat în transmiterea de impulsuri nervoase, fiind extrem de importantă pentru buna funcționare a psihicului nostru.

Serotonina joacă un rol extrem de important pentru buna dispoziție, de aceea mai este numită și „hormonul fericirii”. Un nivel scăzut de serotonină în creier poate genera diverse tulburări ale psihicului cum ar fi: depresia, anxietatea, atacuri de panică, insomnii etc.

 

Iată care sunt cele 6 indicii că ai un nivel scăzut de serotonina in organism

 

  1. DEPRECIERE COGNITIVĂ. Probleme de memorie și de concentrare.

Serotonina este o substanță chimică importantă pentru funcția cognitivă normală. Cercetările au demonstrat că nivelurile corespunzătoare acestui neurotransmițător imbunatateste capacitatea cognitiva si poate ajuta la functionarea corectă a gândirii și a memoriei. Astfel,

În timp ce se crede ca serotonina joaca un rol in ansamblu abilitati de gândire, impactul cel un nivel scazut de serotonina determină probleme de memorie și lipsă de concentarre.

  1. ANXIETATE.

Persoanele care înregisterază niveluri reduse de serotonina in organism, cel mai probabil, se confruntă cu stări inexplicabile de anxietate. În aceste situații, este recomandat să consultați medicul psihiatru pentru a vă recomanda o medicamentație ce ajută la creșterea nivelului de serotonina.

  1. EPUIZARE FISICĂ ȘI OBOSEALĂ

Nivelul scăzut de serotonina are un efect important asupra producției de energie. Unii oameni care au acuzat stări frecvente de oboseală au fost depistați cu niveluri reduse de serotonina. Binențeles, că o stare de oboseală cronică sau epuizare fizică poate avea mai multe cauze și indica numeroase afecțiuni, însă dacă, în urma unui control medical amănunțit, nu ați descoperit o anume afecțiune, atunci cauza ar putea fi un nivel redus de serotonina in creier.

  1. PROBLEME ALE APARATULUI DIGESTIV

Serotonina este o substanță chimică importantă pentru transmiterea semnalelor intre creier si sistemul digestiv. Cercetătorii în domeniul medical au descoperit o legatură între sindromul de colon iritabil si niveluri inadecvate de serotonina. Atunci când aceste deficiențe sunt corectate, astfel cum a fost demonstrat în cazul pacienților cu sindrom de colon iritabil, procesele digestive au revenit la normal.

  1. INSOMNIE

Cantitatea de serotonina din creier afectează, de asemenea, în mod direct producția de melatonină (substanță responsabilă de calitatea somnului). Atunci când nivelul de serotonine este scăzut, capacitatea de a produce melatonina este afectata. Ca parte a unui efect de domino, ritmul circadian (care este un element important al ciclului de veghe/somn) este oprit.

Atunci când se întâmplă acest lucru, este extrem de dificil pentru cineva să aibă un somn bun și de asemenea, să se trezească odihnit și plin de energie. Mai exact, capacitatea de a adormi și de a rămâne adormit este, adesea, afectat în mod semnificativ.

  1. UN NIVEL SCHIMBAT AL LIBIDO-ului

Alături de alte efecte negative pe care le are asupra organismului nostru, serotonina ne afectează și libidoul. Un nivel redus de serotonina in organism poate genera modificări importante ale libidoului in sensul creșterii acestuia, în cazul persoanelor cu un libido obișnuit mai scăzut sau scăderii libidoului, în cazul persoanelor cu un nivel mai ridicat al acestuia.

 

Cum putem crește nivelul de serotonina

 

Nivelul de serotonina din creier poate creste prin tratament alopat, in baza medicamentatiei prescrise de un medic psihiatru sau poate fi stimulată pe cale naturală, prin următoarele modalități:

  1. Expunerea la lumina solară.

Lumina solară acționează prin stimularea producției de vitamina D, care la rândul său promovează secreția de serotonină. În ceea ce privește expunerea la lumina solară este important de avut în vederea intensitatea expunerii, durata și perioada expunerii.

  1. Exercițiile fizice. Mișcarea.

Exercițiile fizice și mișcarea la modul general, au de asemenea rol de stimulare a producției și eliberării de serotonină, însă este important ca acestea să fie făcute cu plăcere și ponderat, adică fără un exces fizic deosebit. O modalitatea utilă pentru toată lumea este plimbarea în aer liber pentru aproximativ 1h pe zi.

  1. Masajul.

Masajul este o altă metodă de a crește nivelul serotoninei, despre care nu se știe foarte bine cum acționează. Unii specialiși invocă faptul că masajul ar fi tot o formă de activitate fizică, iar alții aduc în discuție starea de bine, de relaxare pe care o aduce masajul ceea ce ar determina o producție suplimentară de serotonină la nivelul creierului.

  1. Meditația.

La fel ca exercițiul fizic pentru corp, meditatia este exercițiu mental pentru minte și spirit. Creând o zonă tampon între tine și stresul vieții, meditația este o oază de liniște. Meditatia te face mai sănătos, mai calm, mai imun la stres dar, mai ales, te umple de bucurie. Un prim beneficiu al meditatiei este acela că te va ajuta să-ți schimbi gândirea iar un alt beneficiu important al meditatiei este acela că diminuează considerabil stresul. Prin starea de relaxare pe care o induce în corp, meditatia afectează direct starea de sănătate a organismului nostru, ajutând totodată organismul să producă mai multa serotonină.

Citește și articolul despre Meditație. 

  1. Respirația abdominală.

Modul cum respirăm este foarte important, întrucât în funcție de cantitatea de oxigen pe care-l introducem în plămâni, ne simțim plini de energie, sau din contră, obosiți. Degeaba avem o alimentație corectă dacă sângele nostru nu are suficient oxigen, pentru a transforma caloriile în energie. Trebuie să mai știm deasemenea că exerciţiile de respiraţie sunt un mijloc foarte simplu eficient de gestionare a stresului și de control al anxietății. Acestea ne relaxează şi ne induc o stare de bine, de liniște, de calm, îmbunătățind starea psihică precum şi starea de sănătate, datorită efectului pe care îl are respirația abdominală asupra producției de serotonina de la nivelul creierului.

Citește și articolul despre Respirația Abdominală

  1. Amintirea unor evenimente plăcute din trecut

Amintirea unor evenimente plăcute din trecut ajută pe de-o parte la creșterea nivelului de serotonină produs, iar pe de altă parte ne împiedică să ne gândim la lucruri negative. După cum se cunoaște, una dintre caracteristicile depresiei este că persoanele depresive au dificultăți în a-și aminti momentele de fericire și, din păcate, le rulează în minte doar pe acelea neplăcute, iar acest lucru le accentuează și mai tare starea de tristețe și melancolie.

  1. Alimentația bogată în carbohidrați.

Alimentația joacă un rol important în producția de serotonină. Consumul de alimente cu un conținut ridicat de carbohidrați simpli poate ajuta la creșterea nivelului de serotonină, în timp ce acele alimente ce conțin carbohidrați complecși, din cauza prezenței proteinelor, reduce producția de serotonină. Unele alimente sunt bogate în conținutul de triptofan (amoniacidul din care este produsă serotonina) și anume: carnea de pui, carnea de curcan, nucile, bananele, produsele lactate (iaurtul și o varietate de brânzeturi), fasolea. Totodată, există alimente care conțin serotonină. Cele mai bogate în acest hormon sunt nucile, bananele, ananasul, kiwi, prunele și roșiile. Trebuie însă reținut că aceste alimente cresc nivelul de serotonină de la nivelul intestinelor, însă nu influențează și serotonina din creier.

Citește și articolul despre Alimentația Corectă.

 

 


Pentru înscriere la cursurile de dezvoltare personala ”Mind4You” completati formalul de mai jos!

Va rugam sa completati corect adresa de email!

Nume

Prenume

Varsta

Profesia

Adresa de email

Telefon

Ati mai participat la alte cursuri de dezvoltare personala (Da/Nu)

Care sunt ultimile studii pe care le-ati absolvit:
LiceuFacultatePostuniversitareDoctorale


Rezervati acum prin Booking, accesand acest link si veti primi un discount de 10% pentru orice rezervare efectuata!

 

 

 

https://www.booking.com/s/11_6/58c4cbd5

 

Views – 12507

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *