Atacul de panica: ce este și cum îl oprim?

Atac de panicaMajoritatea oamenilor s-au confruntat cel puțin o dată în viață cu un atac de panica sau de anxietate. Acestea se manifestă printr-un sentiment extrem și adesea neașteptat de panică, teamă sau anxietate care te copleșește. Cele mai comune simptome fizice sunt: un ritm cardiac ridicat, respirație rapidă și superficială, senzație de lipsă de aer, transpirație, senzație de vomă, de leșin, de pierdere a autocontrolului. De multe ori, din cauza inspirației prea dese și prea rapide ca urmare a unui atac de panică, poate apărea fenomenul denumit ”hiperventalație”, ceea ce înseamnă că în plămâni intra mai mult aer decât se elimină, iar din acest motiv apare senzația de lipsă de aer. Lipsa de aer este însă doar o senzație, întrucât așa cum precizam mai sus, fenomenul este exact invers, adică în plămâni intra mai mult aer decât se elimină.

Uneori este dificil să stabilim care este cauza ce a declanșat un atac de panica sau de anxietate.

Un atac de panica este întotdeauna un semn al unui dezechilibru ce trebuie rezolvat. Voi prezenta în cele ce urmează 5 modalități prin care pot fi prevenite atacurile de panică. Dacă este necesar, iar problemele nu se rezolvă pe cale naturistă atunci va trebui să consulatați un medic pentru un tratament alopat și, de asemenea, un psihoterapeut.

Dar, înainte să vă prezit cele 4 modalități ce pot preveni un atac de panica este bine să rețineți câteva lucruri importante legate de atacurile de panică:
• un atac de panica nu va dura la infinit;
• nu este capatul lumii acum;
• acest sentiment sau senzație va trece;
Dacă vă veți aminti aceste trei aspecte, simptomele se vor ameliora rapid.

5 modalități utile pentru prevenirea unui atac de panica

1. Ceai
Anumite ceaiuri sunt foarte bune pentru prevenirea atacurilor de panică sau anxietate; acestea sunt: sunătoare, floarea pasiunii, levandă, mușețel și mentă. Nu doar că aceste plante ajută la calmarea și redobândirea echilibrului emoțional cu efectele lor ușor sedative, dar procesul de servire a unui ceai este relaxant în sine. Există mai multe studii care demonstrează efectul acestor ceaiuri în diminuarea stresului și relaxarea sistemului nervos, motiv pentru care merită să le consumați zilnic

2. Magneziu.
Magneziul este considerat cel mai important mineral pentru relaxare. Din păcate, majoritatea dintre noi nu obținem suficient magneziu din alimentația noastră zilnică, motiv pentru care avem nevoie de suplimente nutritive pe baza de magneziu. Magneziul ajută la îmbunătățirea calității somnului, la relaxarea mușchiilor, reduce inflamațiile din corp și echilibrează starea emoțională.

3. Prospunctura și masajul.
Masajul și mai ales presopunctura ajută foarte mult la recăpătarea echilibrului emoțional și energetic. Dacă nu ne permitem să mergem la un salon de masaj sau presopunctură atunci putem ruga pe cei apropiați să ne ajute sau ne putem face și singuri presopunctură la extremitățile corpului: tălpi, mâini sau urechi.

4. Meditația
Meditația are numeroase beneficii fizice, psihice, emoționale dar și spirituale. Din acest motiv, meditația este foarte importantă în reducerea cantității și a intensității atacurilor de panică și de a elimina cauza, care de cele mai multe ori este greu de depistat.

5. Sportul/Mișcarea/Plimbarea
Nu uitați că practicarea sportului este foarte importantă atât pentru sănătatea fizică, cât și pentru echilibrarea psihică. La fel de importantă ca și practicarea unui sport, este mișcarea în sine care poate consta și într-o simplă plimbare de 30 minute sau o ora zilnic.

cristian

 


 

Pentru înscriere la cursurile de dezvoltare personala ”Mind4You” completati formalul de mai jos!

Nume

Prenume

Varsta

Profesia

Adresa de email

Telefon

Ati mai participat la alte cursuri de dezvoltare personala (Da/Nu)

Care sunt ultimile studii pe care le-ati absolvit:
LiceuFacultatePostuniversitareDoctorale

Views – 4065

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *